• +088- 040 6600
  • info@tomtheorie.nl

Blended learning

Blended learning

You are here:

Wat is BLENDED LEARNING

Blended Learning is een didactisch concept dat de verschillende leercontexten – groepsbijeenkomsten, werkplek, leerteam, individueel – met elkaar verbindt vanuit een digitale leeromgeving. Dat zorgt voor een gevarieerde manier van kennisverwerving en kennisdeling, die goed aansluit bij persoonlijke leervoorkeuren. In onze opvatting van blended learning staat het leren van de student centraal. Door specifiek aandacht te besteden aan het leren op de werkplek zorgt blended learning voor een goede aansluiting op de beroepspraktijk.

Blended learning

Voor blended learning ligt bij het traditioneel klassikaal onderwijs de basis voor het leren in de groepsbijeenkomsten. In blended learning is die basis juist afhankelijk van de inhoud; bij die inhoud wordt een passende leercontext gezocht. Blended learning verschilt daarmee duidelijk van e-learning of MOOCs, waarin het leren geheel digitaal plaatsvindt. Blended learning draagt bij aan flexibilisering van het onderwijs en maakt een op maat gesneden aanpak voor werkende professionals mogelijk. Zo wordt het aantrekkelijker om naast een baan een (tweede) lesbevoegdheid of master te behalen. Studenten kunnen deels tijd- en plaatsonafhankelijk studeren en er is meer ruimte voor differentiatie, profilering en inhoudelijke accenten.

Klassikaal
De klassikale bijeenkomsten staan in het teken van kennisverwerking en -verdieping. U heeft zich individueel voorbereid op de groepsbijeenkomsten, waarin wordt gewerkt aan het verdiepen en delen van kennis. De docent is in de bijeenkomst aanwezig als vakinhoudelijk expert en als didactisch begeleider.
Individueel 
In de digitale leeromgeving zijn het lesmateriaal en de opdrachten te allen tijde beschikbaar. U kunt er mee aan de slag op een moment dat u uitkomt. Voor de klassikale bijeenkomsten zult u zich zelfstandig moeten voorbereiden. 

RuudBrocken